اقتصادی

پیوند بیمه با بازار سرمایه در بودجه امسال

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:​ اوراق بهادار بیمه‌ای را برابر آنچه در بودجه امسال تصویب شد به بازار سرمایه متصل کردیم.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی در نشست معاون اول رئیس جمهور با معاونان و مدیران وزارت اقتصاد گفت: امسال، نخستین بار باید پیوند بازار سرمایه و بیمه را اجرایی کنیم ضمن این که برای تسهیل در روند کار سامانه سنهاب را از حالت دستی به الکترونیکی تبدیل کردیم.

وی اضافه کرد: در بخش بیمه، استارتاپ‌های بیمه‌ای را فعال کردیم و در این باره هم اکنون ۱۱۵ شرکت با ما کار می‌کنند.

سلیمانی، افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای به دو و نیم و افزایش سهم بخش غیردولتی در بازار بیمه‌ای کشور از ۶۵ و نیم درصد به ۶۸ و ۷ دهم درصد از جمله اقدامات بیمه مرکزی در یازده ماه منتهی به بهمن ۹۸ بیان کرد و گفت: هم اکنون بیمه شدگان بیمه مرکزی، ۱۴ میلیون نفر هستند که باید به ۶۰ میلیون نفر افزایش یابند.

وی افزود: برای همراهی با بیمه شدگان در رفع معضلات به وجود آمده از کرونا، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عدم دریافت حق بیمه داشتیم ضمن این که به صورت اتوماتیک و بدون حضور فیزیکی بیمه شدگان، تمدید بیمه‌ها را انجام دادیم.

خبرنگار: محبوبه فکوری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا