اقتصادی

چرا رئیس جمهور به چرمشهر تبریز رفت؟

چرمشهر به عنوان شهرک تخصصی چرم تبریز، نخستین مقصد سفر رییس جمهور در دور دوم سفر استانی به آذربایجان شرقی بود.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، حضور آیت الله رییسی در چرمشهر به عنوان نماد صنعت چرم تبریز نشان داد که دولت مردمی به مزیت های نسبی آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف اشراف کامل دارد.

حضور رییس دولت مردمی در جمع تولیدکنندگان چرمشهر و بازدید از شماری از واحدهای مستقر در آن مبین این نکته است که رییس جمهور برای حل مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف به گزارش های رسمی اکتفا نمی کند.

تاکیدات رییس دولت سیزدهم در چرمشهر بر لزوم هم افزایی بخش های دولتی و خصوصی برای احیای این صنعت، گویای عزم دولت مردمی برای صیانت از داشته های صنعتی استان و فرصت های اشتغالزایی آن و ارتقای آن با رویکرد ارز آوری دلالت دارد.

رییس جمهور در این بازدید همچنین صمیمانه با فعالان صنعت چرمشهر به گفت و گو نشست تا مشکلات این حوزه مهم را از زبان خود آنان بشنود.

بر این اساس بود که آیت الله رییسی در سخنرانی های بعدی در سفر دو روزه آذربایجان شرقی به صراحت تاکید کرد که نباید صنعت چرم تبریز دچار رکود شود؛ تاکیدی که مسوولیت نهادها و سازمان های دولتی و صنفی مرتبط را سنگین تر از قبل کرد.

آیت الله رییسی در بازدید از چرمشهر و گفت و گوی صمیمی با فعالان آن در عین حال بر لزوم رعایت شاخص های زیست محیطی و سلامت ساکنان اجتماعات پیرامونی شهرک تاکید کرد.

این امر حاکی از آن است که دولت سیزدهم در حوزه صنعت و تولید در مسیر توسعه پایدار گام بر می دارد و قایل به توسعه به شرط تحقق رفاه، بهداشت و سلامتی مردم است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در نهایت باید گفت که اولویت دادن به حضور در چرمشهر تبریز توسط رییس دولت مردمی نشان از عزم دولت سیزدهم برای حضور میدانی در حوزه های تولید و صنعت در کنار تامین بهداشت عمومی و صیانت از محیط زیست دارد؛ رویکردی که در سفر دوم استانی آیت الله رییسی و هیات همراه به آذربایجان شرقی در عمل معنا شد.

رییس جمهور در این بازدید همچنین صمیمانه با فعالان صنعت چرمشهر به گفت و گو نشست تا مشکلات این حوزه مهم را از زبان خود آنان بشنود.
چرمشهر به عنوان شهرک تخصصی چرم تبریز، نخستین مقصد سفر رییس جمهور در دور دوم سفر استانی به آذربایجان شرقی بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا